maraton i stress

MARATON I STRESS
Kroppen hennes tilbakelegger
maraton i stress.

Skal du aldri hvile,
sier hun til kroppen sin.
Inni den er det noe som
alltid er på alerten.
Du er ustoppelig kropp, sukker hun.

Og hun spør:
Hva kan jeg gjøre for deg?
Hva vil du, kropp?

Ikke gjør noe, får hun til svar.
Bare la meg stresse meg ferdig,
ber kroppen.

Jeg prøver, svarer hun.
Men hva er vitsen med dette, kropp?

Jeg må stresse meg ferdig,
lyder det innenfra.
Det går bedre hvis du tåler det.
Vegrer du deg,
tar det lengre tid.
Jeg må ut med det,
sier kroppen til henne.

Men noen ganger blir du, kroppen min,
som kraftløs også.
Hvorfor det, spør hun.

Ja, da trenger jeg litt hvile.
Jeg er sliten og bedøver meg selv litt,
før jeg fortsetter stresstømmingen,
forklarer kroppen.
Gammelt stress godt blandet med nytt,
vet du, blir full pakke det.

Det er maraton i stress dette,
sier kroppen hennes, til henne.

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i kroppen. Bokmerk permalenken.

8 svar til maraton i stress

  1. bibbi sier:

    Gjenkjennelig, sier hun som våknet med skuldrene trukket opp.
    Ønsker deg en god torsdag Gamle Ugle.

  2. Kroppen har behov for å stresse seg ferdig …
    Mange takk for denne innsikten, til din kropp fra min

    • gamle ugle sier:

      Dette er min innsikt ja, etter å ha samlet opp, undertrykt stress i lange tider. Nytter ikke å late som om, forstår jeg og kroppen, langsomt forstår vi….

  3. Hanne Qvist sier:

    Jeg må bare si,
    så gjenkjenne-lig!

  4. Mormor sier:

    Never stressless.

Legg igjen en kommentar

