konfrontasjon

KONFRONTASJON
Jeg står overfor
hun-som-ikke-kan-tvinges.
Det er umulig å forhandle
med henne.
For det blir som hun vil.

Jeg gikk, hun ble igjen.
For hun kunne ikke tvinges,
ikke den gangen heller.

Hun ble igjen,
og hun ventet på meg.
Lenge.
Veldig lenge.
Men jeg hadde glemt at hun fantes,
hun-som-ikke-kan-tvinges.

Nå er jeg tilbake, og det er
duket for konfrontasjon.
For hun kan stadig
ikke tvinges.
Der er hun steinhard.

Men hvem er hun og
hva vil hun?

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, identitet, relasjoner. Bokmerk permalenken.

2 svar til konfrontasjon

  1. Mormor sier:

    Det er ikke godt å vite?
    Men du kjenner henne fra før.
    Hun ventet og biet i stillhet,
    selv om du slamret en dør.
    Hva vil hun?
    Nei, det vet jeg ikke.
    Hun sier nok i fra.
    Men tvinge frem svaret?
    Det duger ikke.
    Det vet du også fra før.)

Legg igjen en kommentar

