utfylte dager

UTFYLTE DAGER
Hun fyller dagene med seg selv.
De lyder som brede cellostrøk
i en musikk uten nåde.
Hun rommer mer enn hun trodde,
så mye at hun blir redd.

Men disse dagene er for henne,
kun for henne.
Siden kommer det dager hvor
andres spill trenger seg på,
og hennes musikk blir fordrevet.
De klangfulle, men sarte tonene hennes
blir utspilt eller overdøvet
av andre toner.

Hun velger sin ensomme musikk.
Er alene med seg selv, det er best.
For hun blir utslitt av
musikktevlingen der ute.

Disse brede helt utfylte dagene
er bare hennes egne.

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen, relasjoner, stillhet og tid. Bokmerk permalenken.

14 svar til utfylte dager

  1. Det er viktig å ta vare på de sarte tonene i en selv

  2. bibbi sier:

    Noen dager blir andres toner forstyrrende.
    Vakkert skrevet og gjenkjennelig.
    En god dag til deg Gamle Ugle.

  3. Bente sier:

    Vakre ord…
    Ta vare på deg 😉

  4. Madam Ink sier:

    Mmmm. Takk!
    – Dette fikk meg til å tenke på at en kanskje bør bli flinkere til å ivareta disse tonene en ofte vil overhøre?

    • gamle ugle sier:

      Takk for din respons. Det er nok mange toner som drukner, når lydene er mange og høye og raske. Synd, for det kunne gjort fellesmusikken vår rikere, tror jeg.

  5. Mormor sier:

    Vart synger celloen om deg.
    Med brede strøk og dirrende klanger.
    De bør ikke kveles
    av andres «sanger»,
    men sitre og glede
    først og fremst deg selv.

    Jeg spisser mitt øre.
    Jeg åpner mitt sinn.
    Jeg slipper så gjerne
    musikken din inn

    For de stille og váre
    er det alltid en fare
    for støyforurensning av andre.
    OG DEM skal vi jammen klandre.

    • gamle ugle sier:

      nå ble jeg
      rørt til tårer
      av dine ord
      så fagre

      varmen i ordene dine
      blander seg
      med støyredselen
      som alltid truer

      og jeg tenker at
      bloggmusikken har
      plass for mange
      ulike instrumenter
      og stemmer

      skulle ønske
      offbloggverden
      var like romslige
      som mine bloggkontakter

      • Mormor sier:

        Jeg tror, jeg tror man begrenser seg til det nødvendig skrevne i bloggverdenen. Kanhende? At pjatt og lydforurensningen blir borte? Kanskje?
        Klemmer på, med blå toner 🙂

        • gamle ugle sier:

          Ja, det er kanskje en annen type relasjoner her på bloggen. I livet ellers er det mye forventninger og krav som oppleves, og mange mønster som man bare faller inn i.
          Og selvfølgelig, her gjelder kun det skrevne, og ikke alt det andre nonverbale, som både er en velsignelse og en forbannelse, noen ganger.
          Blå toner er så deilig – så takk

Legg igjen en kommentar

