vektstangen

VEKTSTANGEN
med så mye positivitet
som det produseres
nå om dagen
kommer nok
vektstangen til å
tippe helt over

det er jo
ingen balanse
lenger

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, makt og avmakt. Bokmerk permalenken.

8 svar til vektstangen

  1. bibbi sier:

    He, he, du sier noe der. Er nok allerede en sterk ubalanse, men jeg gjør så godt jeg kan, for å komme med litt tung motvekt;-)

  2. Sant! Vi trenger virkelig at de som har kritiske røster klarer å holde på de.

    • gamle ugle sier:

      Ja, det er sånn jeg ser det. Jeg har levd en stund og opplever vel at det er mindre kritiske røster, mer konsensus, enn på lenge. Det gjør meg bekymret, må jeg si.
      Så derfor deltar jeg i det innvendende koret som jeg nok tror finnes, et sted, litt lett uorganisert kanskje?

  3. mirapisani sier:

    Nå satte du meg virkelig fast gamle ugle. 😮 Enten fikk jeg en ørefik som satte meg helt ut, eller så tar det litt tid før jeg forstår det du legger i ordene.
    Hehe, nå fikk jeg noe å bry hodet mitt med noen timer. 😀

    • gamle ugle sier:

      Ops, var ikke ment som ørefik, men det handler vel kanskje om ørene som hører?
      Du kan lese dette som du vil selv. Jeg tenker både stort og smått her, om livets plusser og minuser, kan du si.
      Hodebry har jeg lest skal være sunt. Om det er sant vet jeg ikke. Hva nå sannhet er –

  4. Balansen fins hvis man luker bort den positiviteten som ikke er ekte. Tror jeg.

    • gamle ugle sier:

      Ja, det tror jeg også, pålagt positivitet virker ikke ekte.
      I tillegg så tror jeg det handler om hvor man har nullpunktet, dvs hvem som definerer hva som er positivt og negativt, for hvem. Så det er vel en liten kritkk av begrepene, som skjuler seg bak dette.
      I samfunnsperspektiv synes jeg det er vel mye konsensus nå for tiden, kanskje –

Legg igjen en kommentar

