et krus kaffe

ET KRUS KAFFE
Jeg løfter kaffekruset,
som er dekorert med
Hufsa, hun som er
skummel og kald,
redd og ensom.

Jeg drikker
et krus Hufsa-kaffe
mot all verdens redsler.

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker. Bokmerk permalenken.

4 svar til et krus kaffe

  1. Mumitrollet tok en lampe ut til Hufsa.
    Hufser trenger lys.
    Og varme.
    Varm kaffe?
    Det duger.

  2. bibbi sier:

    Har ikke hørt så mye om Hufsa, men kaffe er godt.

    • gamle ugle sier:

      Hufsa hører til i Mummidalen, som ellers er full av skikkelser som representerer ulike følelser og sider ved livet. Jeg har krus med motiver derfra, og nyter min gode kaffe i krus fulle av redsel (som Hufsa), sinne (lille My), ettertenksomhet (Snusmumrikken), omsorg og varme (Mummimamma) og mange flere også.
      Ble inspirert til et lite dikt mens jeg nøt min kaffe og tenkte på alle som er redde og kalde, det er mange av dem.

Legg igjen en kommentar

