indre bevegelse

INDRE BEVEGELSE
Jeg beveger meg langsomt
mellom meg selv og meg selv.
Fra hodet til kroppen,
med alle gamle følelsesspor,
og tilbake igjen til hodet.
Av og til er det som
å krysse et helt kontinent.

Jeg er i så langsom bevegelse,
at det nesten kjennes som stillstans.
Men jeg er på vei, skjønner du,
det tar bare litt tid.

Ønsker meg en liten akselerando,
En noe hurtigere bevegelse
mellom meg selv og meg selv.
En bedre samarbeidsmodell,
kanskje en simultankobling?

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen, stillhet og tid. Bokmerk permalenken.

8 svar til indre bevegelse

  1. Ingrid sier:

    Siterer igjen, Piet Hein denne gangen:

    Jeg har skrevet et sted,
    hvor jeg daglig maa se,
    det manende tankesprog:
    T.T.T.

    Naar man føler hvor lidet
    man nar med sin flid,
    er det nyttigt at mindes, at
    Ting Tar Tid

    • gamle ugle sier:

      Takk for kloke og kjente ord. Noen ganger er det så vanskelig at ting tar tid…..

      • Ingrid sier:

        Ja, det er vanskelig. Vår kultur er lagt opp til å forvente turboakselleratorer overalt. Ofte må jeg tenke på frø som trenger en frostvinter for å spire, isbreer, kontinentalsokler som glir … Vi mennesker er en del av densamme naturen, vi er (heldigvis) ikke utstyrt med turboknapp.

        Jeg ønsker deg bon voyage I din bevegelse

        • gamle ugle sier:

          Takk skal du ha. Så langt det har vært mulig har jeg ryddet meg tid. På tvers av kulturen og oppfatningen om at bare man er i rett aktivitet, dvs. etter boka, ja så går alt så bra. I stedet for å lytte innover og følge sin indre GPS.

Legg igjen en kommentar

