vær forsiktig, lille øre!

VÆR FORSIKTIG, LILLE ØRE!
Lille øre,
vær forsiktig med hva du hører.
Steng av, lille øre, for alle slags
forføreriske profeter.
Steng av!

Det er nok nå.
Nok: ta deg sammen,
tilpass deg.
Nok overformynderi.
Nok: vi vet best for deg.

Ikke merk, lille øre,
hva de sier der ute.
Lytt innover, lille øre.
Hva hører du der inne?

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, makt og avmakt. Bokmerk permalenken.

4 svar til vær forsiktig, lille øre!

  1. mormor sier:

    en stille hvisken om meg selv
    et gjallende nei, jeg vil ikke.
    et jeg er da meg?
    et JEG ER MEG

    • gamle ugle sier:

      Veldig vanskelig dette, hvem er jeg? Både det ene og det andre, tror jeg. Jeg er nok så mangt, mange indre stemmer, noen motstridende, er min erfaring.

      Men det er mye støy der ute som forstyrrer den indre linjen, vil jeg si.

      Inspirert av en gammel søndagsskolesang dette diktet, det er jo søndag i dag.

  2. bibbi sier:

    Øreklokker kan hjelpe, men også de lekker…
    så da trekker jeg litt lengre innover,
    for å høre lyden av meg selv.
    Ønsker deg en god søndag Gamle Ugle.

    • gamle ugle sier:

      Tror jeg trenger å endre frekvensen litt mer permanent jeg. Ikke høre for mye av det der ute, selv når jeg er ute. Dra ut i verden med indre kanal på, kanskje.
      God søndag til deg også.

Legg igjen en kommentar

