uroen

UROEN
I
når uroen opphører
blir alt
skremmende sterkt

II
uroen i kroppen er
ustoppelige bevegelser
fører bort fra
insisterende følelser

uroen visker ut konturer
demper alle farger
senker tempo og intensitet
tilslører følelseskvaliteter
alt blir til en uoppløselig smørje

sitrende bevegelser
sansestimulerende til tusen
fanger totalt
sender kroppen
vekk fra seg selv
og konfrontasjoner
unngås

uroen er en overlevelsesstrategi
men også
besværlig energitappende

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen. Bokmerk permalenken.

10 svar til uroen

  1. bibbi sier:

    Her kjenner jeg meg svært godt igjen:

    «uroen visker ut konturer
    demper alle farger
    senker tempo og intensitet
    tilslører følelseskvaliteter
    alt blir til en uoppløselig smørje»

    Og det å sitte hos en hjelper eller Nav for den saks skyld, i en slik tilstand, der tilstedeværelse virkelig trengs, gjør det vanskelig å nå fram med sin sak, er min erfaring.
    Ordene stokker seg, eller mangler, og i en slik tilstand kan man fort bli overkjørt, selv om hensiktene skulle være gode.

  2. AveM sier:

    Jeg
    vil flytte
    hvorfor?
    tja gjerne fra meg selv

    Men alle
    boliger
    jeg ser på
    har noe
    som irriterer
    meg

    Jeg tror
    jeg forstår
    at det
    er jeg
    som irriterer
    meg

    Nissen
    flytter
    med
    på lasset

  3. mormor sier:

    Takk for ordene.

  4. Marthe sier:

    Tusen takk for at du deler et så flott dikt! Dette traff meg! klem!

Legg igjen en kommentar

