fortidskroppen

FORTIDSKROPPEN
fortidskroppen
er full av redsel
til og med
redd for seg selv

fortidskroppen
skvetter lett
nesten hva som helst
kan skape stor uro

fortidskroppen
synker ned i fortvilelse
når den mislykkes i
å stoppe seg selv

fortidskroppen
er en følelseskropp
den svinger
snart hit snart dit

fortidskroppen
trenger oppdatering
utført av kroppen selv
så det er bare å vente

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen. Bokmerk permalenken.

6 svar til fortidskroppen

  1. bibbi sier:

    Fortidskroppen er med meg inn i nåtiden.
    Jeg prøvde å fornekte den med positive tanker.
    Den kom fram igjen, og
    den nekter å tie.
    Jeg lar den leve sitt liv,
    fortidskroppem og jeg,
    vi er sammen om dette,
    og nå spiller vi på samme lag.

    • gamle ugle sier:

      Jeg har samme erfaring som deg, Bibbi, kroppen gir seg ikke. Og jeg opplever til og med at kroppen sier nei til seg selv. Men, ved å følge kroppens eget tempo og å spille på lag, ja så går det gradvis fremover.

  2. mormor sier:

    Man bærer fortiden med seg.
    Kroppens fortid snakker intenst jo lenger man prøver å tie den ihjel.
    Men den får bruke det språket den trenger og tiden.

Legg igjen en kommentar

