utilstrekkelighet

UTILSTREKKELIGHET
hun er full av følelser av
utilstrekkelighet
kroppen flommer over
hun kunne synke til bunns

og hun som gjorde
så godt hun kunne
det ble likevel aldri bra nok
alltid var det mas
korreksjoner
mennesker ble skuffet
aldri nok aldri

derfor er hun redd
hvordan skal det gå?
alt for mange krav
for mye forventninger
alt som må være på stell
hva hvis noen finner feil?

følelser av utilstrekkelighet
er tunge å bære

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, relasjoner. Bokmerk permalenken.

14 svar til utilstrekkelighet

  1. bibbi sier:

    Trist å lese, og gjenkjennelig.
    Utilstrekkelighet påført av andres urimelige krav.
    Gjenntatte korreksjoner.
    Var det seg selv de speilet?

    • gamle ugle sier:

      Jeg tenker både gammel og ny utilstrekkelighet. Og kanskje er det som du sier, egen utilstrekkelighet som speiles? Det er uansett veldig tungt å bære. Mitt inntrykk er at mange mennesker føler det sånn nå også, i et samfunn som ikke er romslig hvis du ikke leverer…

      • bibbi sier:

        Ja, jeg vet. Det er tungt å bære, og jeg tror, samfunnets uromslighet rammer mange.
        Det er da jeg kjenner behovet for å melde meg litt av, kjøre mitt eget løp, og det er vel det jeg jobber mest med til tider også.
        En god dag til deg GU.

  2. mormor sier:

    Når føler man seg tilstrekkelig?

  3. Det er nok mange som føler dette. Særlig de unge tror jeg. De skal være perfekte i alt….. Jobb, familie, venner, utseende….. Evig jag.
    Godt å ha fått noen år på nakken. Men helt tilstrekkelig blir man nok aldri.
    God påske 🙂

    • gamle ugle sier:

      Tror dette er gjenkjennelig for mange. Noen ganger tar det litt overhånd og da er det greit å trykke ut et dikt om det.
      God påske til deg også.

  4. fugleungen sier:

    Dette passet meg supert i dag gamle ugle.
    God påske til deg!

  5. fugleungen sier:

    Ja, ikke sant.
    Det er godt når noen kjenner seg igjen i ordene dine.
    Og det er godt å lese, finne ordene, man ikke finner helt selv i øyeblikket.
    Takk skal du ha!

Legg igjen en kommentar

